چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه کشیده میشود

چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه کشیده میشود
فهرست مطالب

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای رفع افتادگی پلک ها انجام می شود. از آنجایی که در عمل بلفاروپلاستی، پزشک قسمتی از پوست و چربی پلک ها را برداشته و پلک ها را محکم می‌کند. بخیه ها یکی از مهم ترین اجزای این عمل هستند و نقش مهمی در بهبودی و نتیجه نهایی عمل دارند. احتمالا برای مشاهده نتیجه عمل بلفاروپلاستی ترجیح می دهید هر چه زودتر بخیه ها را بکشید تا زیبایی نهایی چهره شما قابل رویت باشد. بهتر است برای این مورد به پزشک خود اعتماد کرده و به صورت مرتب نزد ایشان ویزیت شوید.

قرمزی جای بخیه بلفاروپلاستی

پس از عمل بلفاروپلاستی، جای بخیه ها ممکن است قرمز و ملتهب باشد. این قرمزی معمولاً طی چند هفته فروکش می کند. برای کاهش قرمزی و تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. در غیر اینصورت از کرم های موضعی که دکتر برایتان تجویز می‌کند برای کاهش تورم و قرمزی استفاده کنید.

عوارض دیر کشیدن بخیه پلک ها

طبیعتا هر نوع ماده نخ مانندی که برای بخیه ها در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود، نباید مدت زمان زیادی روی پوست بماند. اگر بخیه های بلفاروپلاستی دیر کشیده شوند، ممکن است عوارضی مانند عفونت، زخم شدن پوست و یا ایجاد اسکار ایجاد شود. بنابراین، مهم است که طبق دستور پزشک، به موقع برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید.

مدت زمان جوش خوردن بخیه پلک

بخیه های عمل بلفاروپلاستی به خاطر سطی بودنشان خیلی سریع جوش خورده و آثاری از بخیه بعد از چند روز باقی نمی ماند.معمولاً بخیه های بلفاروپلاستی طی 7 تا 10 روز جوش می خورند. با این حال، ممکن است مدت زمان جوش خوردن بخیه ها در افراد مختلف متفاوت باشد.

ماساژ چشم و جای بخیه پلک

برای درمان زخم های سطحی گردش خون بیشتر در نواحی اطراف زخم مساوی است با بهبودی سریعتر بنابراین از ماساژ برای افزایش خونرسانی به این نواحی غافل نشوید. ماساژ چشم و جای بخیه ها می تواند به بهبود گردش خون و کاهش تورم کمک کند. برای ماساژ چشم، از انگشتان تمیز خود استفاده کنید و به آرامی پلک ها را ماساژ دهید.

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

کرم های ترمیم کننده می توانند به کاهش قرمزی و تورم و بهبود ظاهر جای بخیه ها کمک کنند. هر چند از کرم های در دسترس در خانه و عمومی می توانید استفاده کنید اما بهتر است پزشکتان بهترین کرم ترمیم کننده مناسب پوست شما را تجویز کند.

زمان کشیدن بخیه ها پس از بلفاروپلاستی

همه موارد بالا نکته هایی لازم برای آگاهی از زمان کشیدن بخیه ها پس از عمل بلفاروپلاستی بود که عنوان شد. معمولاً بخیه های بلفاروپلاستی طی 7 تا 10 روز کشیده می شوند. در برخی موارد، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که بخیه ها را زودتر یا دیرتر بکشد.

نتیجه گیری

مراقبت از بخیه های بلفاروپلاستی نقش مهمی در بهبودی و نتیجه نهایی عمل دارد. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می توانید به بهبود سریع تر و بهتر بخیه ها کمک کنید.

  • از مالیدن یا دست زدن به بخیه ها خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های شدید که ممکن است باعث آسیب به بخیه ها شود، خودداری کنید.

اگر علائمی مانند قرمزی، تورم، درد یا ترشح از محل بخیه ها مشاهده کردید، فوراً با دکتر محسن زارعی تماس بگیرید.

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

دکتر محسن زارعی
دکتر محسن زارعی

جراح گوش و حلق و بینی

اینستاگرام ما را دنبال کنید