روز اول عمل بینی

روز اول عمل بینی
فهرست مطالب

همه کسانی که جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی انجام داده اند، روز اول عمل بینی خود را به یاد خواهند آورد. عمل بینی یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در جهان است. این جراحی می‌تواند مشکلات ظاهری بینی مانند قوز، کجی، بزرگی، افتادگی و غیره را برطرف کند و ظاهری زیبا و جذاب به بینی ببخشد.
با گذشت زمان و افزایش مهارت و ابداع روش های نوین جراحی بینی، زمان عمل بسیار کوتاه تر شد. به همین علت میزان دوز بیهوشی بیمار کمتر شده و افراد سریعتر از اتاق عمل خارج می شوند. میزان زیادی از کاندیداهای عمل بینی چند ساعت بعد از عمل می توانند با پای خود از بیمارستان خارج شوند، مگر کسانی که دچار صدمات جدی و یا انحراف شدید باشند.

در روز اول عمل بینی، بیمار معمولاً تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و پس از عمل، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شده و تا زمانی که اثرات بیهوشی از بین نرود، تحت نظر پزشک قرار می‌گیرد.

خونریزی روز اول عمل بینی

خونریزی خفیف در اولین روز عمل بینی، طبیعی است. برای جلوگیری از خونریزی، معمولاً از گاز استریل یا پانسمان روی بینی استفاده می‌شود. اگر خونریزی شدید بود، پرستار به شما کمک می‌کند.

سردرد در روز اول عمل بینی

سردرد در روز اول عمل بینی نیز نگران کننده نیست. این سردرد معمولاً ناشی از بیهوشی یا داروهای مسکنی است که برای کاهش درد استفاده می‌شوند. چنانچه سردرد ادامه داشته باشد، دکتر جراح برای برای کاهش سردرد از مسکن‌های مانند استامینوفن یا ایبوپروفن تجویز می‌کند.

کوفتگی در روز اول عمل بینی

احساس کوفتگی در روز اول عمل بینی نیز محتمل و طبیعی بوده و  این کوفتگی معمولاً ناشی از بیهوشی یا داروهای مسکنی است که برای کاهش درد استفاده می‌شوند. برای کاهش کوفتگی در ناحیه بینی، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
تغذیه بعد از روز اول عمل بینی
توصیه می‌شود تا دو ساعت ابتدایی بعد از عمل هیچ غذا و نوشیدنی مصرف نکنید، در اینصورت سردرد و تهوع کمتر اذیت کننده خواهد بود. بعد از آن که دردها کاهش پیدا کرد، از آبیموه های شیرین مانند آب سیب، آلوئه ورا و گلابی بنوشید. ترجیحا از مایعاتی که شما را دچار خلط گلو نکنند، استفاده کنید.

مراقبت بعد از روز اول عمل بینی

در روز اول عمل بینی، در صورت تشخیص دکتر بهتر است در بیمارستان یا کلینیک بستری بمانید. در این مدت، پزشک و پرستار به شما کمک خواهند کرد تا از بینی خود مراقبت کنید.

پس از ترخیص از بیمارستان یا کلینیک، باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • در صورت نیاز، از پانسمان روی بینی استفاده کنید.
  • از داروهای مسکن برای کاهش درد استفاده کنید.
  • از فعالیت‌های شدید مانند ورزش کردن یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

دلیل حالت تهوع بعد از روز اول عمل بینی چیست؟

این حالت تهوع معمولاً ناشی از بیهوشی یا داروهای مسکنی است که دکتر برایتان تجویز کرده و عوارض آنها موقت می‌باشد. اگر حالت تهوع تا چند ساعت اولیه روز اول عمل کتوقف نشد، باید به جراح اطلاع دهید.

شکل و فرم بینی در روز اول عمل بینی

در روز اول عمل بینی به دلیل تورم و کبودی بینی ممکن است متوجه تغییرات و اصلاحات بینی خود نشوید. همانطور که پزشک نیز به شما گوشزد خواهد کرد، باید صبور باشید. معمولاً تا چند ماه پس از عمل، شکل و فرم نهایی بینی مشخص می‌شود.

انعطاف پذیری بینی و کج شدن در روزهای اول بعد از عمل بینی

بینی در روزهای اول بعد از عمل، بسیار انعطاف‌پذیر است. این امر به دلیل اینکه استخوان‌ها و غضروف‌های بینی هنوز در حال بهبودی هستند، رخ می‌دهد. در این مدت، اگر بینی شما کمی کج شود، این کجی معمولاً در روزهایی که دکتر بینی شما را بررسی می‌کند قابل اصلاح بوده و جایی برای نگرانی نیست.

افسردگی بعد از عمل بینی

درد شدید و مراقبت های بعد از روز اول عمل باعث کلافگی خیلی از زیباجویان می‌شود. شاید از خود بپرسید که آیا نتیجه عمل ارزش این همه درد را دارد،  و یا بهتر نبود با آگاهی بیشتری اقدام به عمل می کردید؟ به خود سخت نگیرید، همانطور که افراد قبل از شما رضایت خود از جراحی بینی زیبایی توسط دکتر محسن زارعی را اعلام کرده اند، شما نیز بعد از چند هفته از انتخاب خود مطمئن می‌شوید. همچنین ممکن است، احساس خستگی و کسالت داشته باشید. برای مقابله با افسردگی، با خانواده و افراد نزدیک خود در مورد احساسات و نگرانی های خود گفتگو کنید و یا از یک مشاور کمک بگیرید.

سخن پایانی

روز اول عمل بینی، روز مهمی است. خونریزی و احساس کوفتگی در بدن در کنار خوشحالی برای تغییر ظاهری احساساتی هستند که شما تجربه می کنید. با صبر و انجام مراقبت هایی که دکتر به شما توصیه کرده، به راحتی می توانید از این مرحله گذر کنید.

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

دکتر محسن زارعی
دکتر محسن زارعی

جراح گوش و حلق و بینی

اینستاگرام ما را دنبال کنید